Meld u zich hier aan voor de attendering op dit tijdschrift zodat u direct een mail ontvangt als er een nieuw digitaal nummer is verschenen en u de artikelen online kunt lezen.

Aflevering 04, 2004
Redactioneel

Trefwoorden contract, schade, auteur, schadevergoeding, uitleg, aandeel, garantie, mededingingsrecht, verhaal, bedrijfsovername
Auteurs Redactie

Redactie

Contracteren in Europa

Trefwoorden contract, E-business, interne markt, mededeling, belanghebbende, hoofdzaak, model, voeging, algemene voorwaarden, binding
Auteurs F.W. Grosheide

F.W. Grosheide

Interpretatie en verfijning van contracten: een rechtseconomische theorie van verfijnende aanvulling bij interpretatiegeschillen

Trefwoorden contract, bewijslast, beding, model, aanvullend recht, handhaving, overeenkomst, toetreding, transactiekosten, verlies
Auteurs N. van der Beek

N. van der Beek

Schadeberekeningen bij overnames

Trefwoorden vennootschap, schade, aandeel, garantie, overname, verkoper, koopprijs, schadeberekening, contract, overeenkomst
Auteurs M. Uijen

M. Uijen

Leerstukken: Nogmaals: uitleg van overeenkomsten volgens Haviltex of volgens de CAO-norm

Trefwoorden collectieve arbeidsovereenkomst, uitleg, overeenkomst, voorwaarde, arbitragereglement, kenbaarheid, beding, werkgever, algemene voorwaarden, arbeidsovereenkomst
Auteurs T.H.M. van Wechem en Wissink, M.H.

Wissink, M.H.

Aanbesteding: Kroniek aanbestedingsrechtelijke jurisprudentie

Trefwoorden aanbesteding, gunning, gemeente, transparantie, arbiter, termijn bezwaar, onrechtmatigheid, overeenkomst, certificaat, certificering
Auteurs H.C. Leemreize